ده دلیل برای اینکه چرا شما به نرم افزار CRM نیاز دارید

crm
راهنمای مطالعه

قبل از خواندن این متن، باید بگوییم که ما فقط به ده دلیل از دلایلی که باید از CRM استفاده کرد، اشاره می کنیم.اما دلایل آن خیلی خیلی بیشتر از این تعداد است و شما ممکن است دلایل دیگری نیز داشته باشید. ما در این مقاله میخواهیم به ارزش CRM و کمکی که به شما و کسسب و کارتان می کند پی ببرید.

۱۰.حافظه شما عالی نیست

شما می توانید ۱۰ یا ۲۰ یا حتی ۵۰ مشتری را در ذهن خود نگه داریداما زمانی میرسد که دیگر نمی توانید همه کارها و اقدامات انجام شده برای انها را پیگیری و مدیریت نمایید. اما آیا واقعا شما می خواهید کسب و کارتان را به خاطر اطلاعاتی که در ذهنتان نگه می دارید محدود کنید؟ اگر شما بتوانبد فقط ۲۰ مشتری را به خوبی در ذهن خود مدیریت نمایید، در حقیقت شما جلوی رشد کسب و کارتان را گرفته اید. با نرم افزار CRM شما می توانید اطلاعات و تاریخچه هزاران مشتری را ذخیره و مدیریت نمایید و یک کامپیوتر را برای مدیریت کردن وظایف حافظه تان و تماسهایی که باید گرفته شود بگذارید. از منافع تکنولوژی برای موفقیت بیزینستان استفاده کنید.پس رشد بیزینس شما هیچ گاه به خاطر حافظه ای که نمی تواندهمه چیز را به خاطر بسپارد، محدود نمی شود.

۹.ایمیل ها غیرمتمرکز هستند

من سالها پیش فکر می کردم inbox ایمیل من یه راهکار عالی برای مدیریت مشتریانم است. چون می توانستم فیلتر کنم، سرچ کنم و ایمیل های قدیمی را بخوانم و من بیشتر از این چه چیزی می خواستم؟! این کار در ابتدا خوب بود اما به سرعت inbox من پر شد و من دیگر نمی توانستم آن را مدیریت کنم. پیدا کردن ایمیل های ارسال شده مشکل شد و پیگیری آنچه به مشتریان قدیمی گفته بودیم یا آنها به ما گفته بودند، دشوار گشت. حال، زمانی را در نظر بگیرید که شما میخواهید پرسنل استخدام کنید. افراد تیم شما هیچ وقت به خاطر ندارند به cc یا bcc ایمیل فرستاده اند و پیدا کردن آنچه مدنظرشان است بسیار سخت است .

متاسفانه ایمیل راه حل خوبی نیست. سیستم شما کاملا از هم جدا هستند و ارتباطات به سرعت گم می شود و مشتریان شما رنج می برند. یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM، اطلاعات مربوط به مشتریان را در یک مکان مرکزی نگهداری می کند و به راحتی به روزمی شود و به راحتی می توان اطلاعات تغییر داده شده توسط دیگران را مشاهده کرد.همه ارتباطات در یک محل نگه داشته می شوند، هیچ اطلاعاتی از دست نمیرود و شما می توانید آنها را ببینید و با بقیه افزاد تیم به اشتراک بگذارید.

 ۸.تحلیل دقیق کسب و کار با CRM: از گزارشات تا موفقیت

آیا شما می دانید چند پروژه موفق در هفته، ماه و یا سال داشتید؟ آیا شما می توانید به سرعت و با اطمینان کامل بگویید بهترین روش جذب مشتریان جدیدتان چیست؟ گزارشات برای رشد و موفقیت بیزینس شما حیاتی است. شما ممکن است خودتان را فریب دهید که می توانید این کارها را با عقل و یا یک فایل اکسل انجام دهید اما آیا شما میخواهید زمانتان را با این کار از دست دهید؟ حدس میزنم زمان شما با ارزشتر از اینهاست و اینکه به احتمال زیاد شما در محاسباتتان خطا خواهید داشت.

CRM به شما آمارهای فوری از جنبه های مختلف کسب و کارتان میدهد. همچنین اگر گزارش جدیدی مدنظر شما بود، واحد فنی ما می تواند آنها را به سیستم اضافه نماید. یکبار که شما این گزارشات را بگیرید من تضمنین می کنم که دیگر به عقب باز نخواهید گشت. کسی چه میداند؟! شاید فکر نمی کردید زمانتان اینقدر ارزش داشته باشد.

۷.شناخت مشتریان منتظر: چگونه با CRM از تماسهای فوری با مشتریان بهره‌بری کنید

آیا می دانید کدام یک از مشتریان منتظر تماس فوری شما هستند؟ اینکه شما بدانید کدامیک از مشتریان منتظر تماس شما هستند و یا علاقه مند به کدامیک از خدمات و سرویسهای شما هستند، به کسب و کار شما کمک می نماید تا استراتژی فروش خود را بهتر بچینید. من فکر می کنم که این خواسته قابل انجام است. یک نرم افزار CRM به شما اجازه می دهد که تمام وضعیت ها را ببینید. هر زمانی که شما یک تماس می گیرید و یا یک ایمیل می فرستید و یا با مشتریان خود صحبت می کنید ، می توانید تمام وضعیت های موجود در CRM خود را به روز کنید. بنابراین از آنجایی که حافظه شما عالی نیست شما می توانید ببینید و بررسی کنید که دقیقا برای هر یک از مشتریان در پروسه ی فروش چه اتفاقتی افتاده است. دیگر نگران فراموش کردن کارها نباشید، CRM به کمک شما خواهد آمد.

۶.سفری به گذشته و آینده با نرم افزار مدیریت مشتریان: حفظ تاریخچه و مکاتبات مشتریان و پرسنل

اگر شما می خواهید که به عقب برگردید و ببینید در تاریخ های مورد نظرتان چه اتفاقاتی افتاده و تمامی ارتباطات و مکاتبات صورت گرفته بین شما و مشتریان و پرسنلتان را مشاهده و بررسی کنید ، پس نیازمند نرم افزار CRM هستید. سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به شما کمک خواهد کرد که کلیه مکاتبات و ارتباطات خود و مشتریانتان را نگه دارید و این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد که هر زمانی که خواستید به گذشته بازگزدید و آنچه که بین شما و مشتریانتان اتفاق افتاده را بررسی کنید و مشاهده کنید که چه مقدار از کارها انجام شده. دیگر اینکه چرا یک مشتری ناراحت است برای شما گیج کننده نخواهد بود(برای بررسی ناراحتی و نارضایتی یک مشتری به فرایند طی شده بین شما و مشتریانتان و پیغام هایی که شرکت شما برای پاسخ به نیازهای مشتری در CRM نوشته است،نگاه بیندازید ) بنابراین این ویژگی شما را توانمند خواهد ساخت که مشتریان بیشتری را راضی نگه دارید و مشتریان بیشتری را جذب کنید. این امکان را CRM از طریق یادگیری از فعالیت های گذشته به شما می دهد.

۵.نرم افزار CRM: ایجاد رقابت سالم در سازمان برای افزایش کارایی و رونق کسب و کار

تنها بودن هرگز احساس خوشایندی نیست.CRM این امکان را یه شما میدهد که رقابت خوب بین کارمندان به وجود آید . فعالیت های کارمندان با دیگران مقایسه و در نتیجه رقابت به وجود آمده، به کسب و کار شما کمک خواهد کرد. CRM به شما و کارمندان دیگر کمک خواهد کرد که به اهداف سازمان خود برسید. شما می توانید یک رقابت دوستانه با همکاران خود داشته باشید، بایستید و ببینید که چه کسی بیشترین فروش را داشته ، چه کسی در معاملات موفق تر بوده و چه کسی بیشترین مکاتبات را انجام داده است. این رقابت سالم منجر به رونق گرفتن کسب و کار شما خواهد شد .

۴.هیچ گاه اطلاعات خود را از دست ندهید

اگر شما برای ثبت اطلاعات خود از دفترچه یادداشت و تقویم و یا هر سیستم دیگری استفاده می کنید، احتمال اینکه آن اطلاعات را از دست بدهید زیاد خواهد بود.

آیا شما همه اطلاعاتتان را در لپ تاپتان ذخیره می کنید؟ آنها می توانند دزدیده شوند. یک نرم افزار CRM وب بیس این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد که از اطلاعات خود در مقابل دزدیده شدن و یا گم شدن اطلاعات محافظت نمایید.مطمئنا سرورها می توانند خراب شوند و یا هارد درایوها خراب شوند اما با هاست های مناسب و بکاپ گیری از اطلاعات شما، هرگز اطلاعات خود را از دست نخواهید داد و مالک اطلاعات خود خواهید شد.

CRM به شما اجازه خواهد داد که همه ی اطلاعات خود را روی سرور ، راه اندازی ، مدیریت و پشتیبانی کنید.

۳.پیشگویی کردن آینده 

هر کسی دوست دارد که در مورد آینده بداند. اگر تنها یک راه برای پیشگویی آینده وجود داشته باشد، آن CRM است. در حال حاضر یک CRM نمی تواند آینده را به طور ۱۰۰ درصد پیش گویی نماید اما یک CRM خوب می تواند بر اساس آنچه که در گذشته اتفاق افتاده است ، پیش بینی قابل قبولی از آینده به شما بدهد،. اگر گذشته ی شما به درستی در CRM ذخیره گردد، یک CRM خوب می تواند نظر خوبی در مورد اطلاعاتی که شما به آن داده اید و آنچه که قرار است در آینده اتفاق بیفتد به شما بدهد. شما می توانید روند کاری خود را بررسی نمایید و در خصوص میزان رشد کسب و کارتان در آینده ، به شما دید خواهد داد.

با نرم افزار CRM شما متوجه خواهید شد که چه مقدار از اطلاعاتی که شما ذخیره کرده اید منجر به ایجاد کسب و کار موفق برای شما خواهد شد.

۲.پیگیری وظایف و رویدادها

تقویم بسیار پر اهمیت است. شما هرگز نخواهید توانست که همه کارهایی که شما نیاز دارید انجام بدهید و همه رویدادهایی را که شما نیاز دارید به آن ها بپردازید، پیگیری کنید. یک نرم افزار CRM خوب نه تنها به شما کمک خواهد کرد که یک پیگیری دقیق و خوبی بر روی تمامی کارها و وظایف داشته باشید بلکه می تواند تمامی وظایف را به مشتریان مربوطه مرتبط سازد.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یک سیستم تقویمی را برای شما فراهم می کند که به شما این امکان را می دهد که تمامی وظایف و رویدادها را مشاهده کنید و همچنین بتوانید وظایف و کارهای هم تیمی های خود را مشاهده کنید. بنابراین با نرم افزار CRM شما یک داشبوردی خواهید داشت که به شما این امکان را می دهد که یک بررسی اجمالی از رویدادها و کارهای آینده که مرتبط با مشتریان است داشته باشید.

چه چیزهایی برای پیشرفت نیاز دارید؟

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا همان نرم افزار CRM یک رابط موبایل شگفت انگیز را برای دسترسی سریع به کارهای فوری شما فراهم خواهد کرد. همچنین به شما اجازه خواهد داد که یک وظیفه و یا یک رویداد جدید را فورا بوجود آورید.

قطعا یک برنامه کاربردی اختصاصی و یا نرم افزار مدیریت وظایف برای استفاده برای کارهای شما وجود دارد اما هدف ما مدیریت وظایف و روابط بین آن ها است. یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری وظایف و رویدادهای تعریف شده را با مشتریان و شرکت های مربوط ، مرتبط می سازد و از طریق آن، همه به شکل انسجام یافته کار می کنند تا به هدف نهایی خود برسند.

۱.سازماندهی

شما ممکن است ادعا کنید که قادر هستید کسب و کار خود را با استفاده از ایمیل و یا سیستم مدیریت وظایف و یا تقویم مدیریت کنید . اما شما مطمئنا خیلی چیزها را از دست خواهید داد. سازماندهی کردن کلیه اطلاعات به داخل یک سیستم واحد این امکان را به شما خواهد داد که به کسب و کارتان رونق ببخشید. یک CRM ایمیل ها و وظایف و تقویم و … را در یک سیستم واحد ترکیب می نماید و شما از هر نقطه جهان با استفاده از یک وسیله ی قابل دسترسی به اینترنت، به آن دسترسی خواهید داشت.

با استفاده از نرم افزار CRM ، شما درباره ی کسب و کار خود چیزهایی یاد خواهید گرفت که قبلا نمی دانستید. از طریق سازماندهی و ذخیره سازی اطلاعات در یک سیستم مرکزی شما به کلیه ی اطلاعات در کوتاهترین زمان دسترسی خواهید داشت.

کلید اصلی یک کسب و کار موفق، سازماندهی است. CRM یک بستر شگفت انگیزی را برای کمک به کسب و کار فراهم می کند.

با استفاده از CRM ، کسب و کار شما سازماندهی خواهد شد و زمانی که کسب و کار سازماندهی شود، شما شروع خواهید کرد به کسب موفقیت.

من ادعا نمی کنم که یک راه حل عالی دارم . ما به طور مداوم در حال بهبود بخشیدن به کسب و کار هستیم و سعی می کنیم که آنها را بهتر از گذشته کنیم. من ادعا می کنم که داشتن یک کسب و کاری که خوب سازماندهی شده باشد هرگز و هرگز ضرری نمی کند. اجازه بدید نرم افزار CRM به شما در امر سازماندهی کمک نماید.

منبع:تدبیرگران ماندگار

مشاوره رایگان نرم افزار CRM

با تکمیل فرم زیر، از مشاوره رایگان متخصصین مجموعه تدبیرگران ماندگار استفاده نمائید.

ما مشتاقانه منتظریم تا به شما نشان دهیم چگونه CRM ماندگار به توانمندسازی فروش برای به حداکثر رساندن درآمد کمک می کند.

تیم تولید محتوا
تیم تولید محتوا

ما در تیم تولید محتوای تدبیرگران ماندگار در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه های مختلف کسب و کار از جمله بازاریابی، فروش، مدیریت ارتباط با مشتری، مشتری مداری و ... را برای شما فراهم کنیم.
چنانچه مایل هستید در خصوص موضوعی مطالب بیشتری منتشر شود از طریق فرم ارتباط با ما، موضوع مدنظر خود را اعلام فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید